Villmark Forum Villmark - portalen for deg som liker natur og friluftsliv
 
Vi har 458 gjester her nå
RSS

Villmark
Villmark
Villmark

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Kano Ekspedisjon Canada/Alaska
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Kano Ekspedisjon Canada/Alaska

Kano Ekspedisjon Canada/Alaska 13 år, 1 måned siden #171

Vi er 4 gutter som skal på en liten Ekspedisjon til whitehorse Canada til fairbanks Alaska.
Her skal vi forflytte oss med kun bruk av kano.
Det er da ca 800km
Vi skal være borte fra 15 juli til 15 september.

Vi har da mange spørsmål angående denne turen!

1. noen som veit jaktsesongen på diverse småvilt i yukon teritory?
jaktkort og diverse?

2.Hvordan er det å få med seg våpen til Canada og Usa?
Vi lander i New York på vei hjem 11 september har en liten følelse at det kan bli litt problematisk å få med seg våpen gjennom tollen og diverse poster!

3. Frakt av utstyr lasteskip eller diverse fra Alaska til Norge, slik at vi kanskje kan slippe å ha med oss våpen pak kano og diverse utstyr.

4. Utstyr det er greit å ha med seg på en slik tur, har vært på masse turer her i Norge men jeg veit ikke om det er noe spesielt man må ha med seg på en så lang tur?

5.Vi har tenkt å filme masse på turen slik at vi kan lage en liten dokumenter, hvordan filmkamera burde vi ha med da. vi har tenkt på 2 kameraer, har ikke alt for stort budsjett så tipsene her burde ligge på rundt 10000kr for alt foto utstyr.
Noen som veit om et bra film kurs som er gratis i Oslo området?

6. Vi er også på utkikk etter noen kurs som omhandler disse temaene, så om noen veit om noen gratis kurs er det bare å si fra.
Vi holder nå på med jegerkurs og har lyst på et nytt kurs etter det.

7.Vi er også på utkikk etter noen sponsorer som kan hjelpe oss med noe utstyr. Vi kan teste diverse utstyr.

8.Nettsider trenger vi også hjelp til og sette opp.
Noen som er eksperter på det feltet.

Det er sikkert flere spørsmål etterhvert som turen nærmer seg slik at jeg skal stille de her.

Om du svarer på 1 av spørsmålene sett tallet som det kommer fra.
  • Side:
  • 1
Moderatorer: Trond
Kopirett Villmark
Det tok 0.81 sekunder å laste siden