Villmark Shop Hjelp Butikkforum Villmark - portalen for deg som liker natur og friluftsliv
 
Vi har 147 gjester her nå
RSS

Villmark
Villmark
Villmark

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

trenger tips til langtur
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: trenger tips til langtur

trenger tips til langtur 13 år, 3 måneder siden #160

  • imma
  • Offline
  • Nytt medlem
  • Innlegg: 1
  • Karma: 0
hei! jeg og venninnen min skal på langtur med hundene i mai,da vi skal gå 60mil. har kikket mye på utstyr og hva som virker greit å ha med i sekken.

er ikke typen som er så begeistret får telt,kommer heller til og være de og såve under åpen himmel,men til de dager de skal regne er de greit og ha noe enkelt og slå opp,så vurderer sterkt en jerven`s king size
(jerven.secure.flexiweb.no/productview/117307/ )

siden de er plass til meg og hunden inne i den. og tar liten plass,og enkel og bruke.

men hva hadde dere godt får? greit og høre anbefalinger i fra erfarne fjellfolk.

og så (kanskje de viktigste!) kløv til hunden?? har mye peil innen hund og hundetrening,så de med rett kløv legger jeg stor vekt på,uansett pris! hadde tenkt å kjøpe LOGO i fra seleverkstedet,men de syr ikke sine før i april(forbanna de der,vill ha en sånn!) men har noen her inne peil på Laika kløven? er den skikkelig slitesterk? og er den god får en hund og bære over så lang tid? noen erfaringer??

takker og bukker for svar

Re:trenger tips til langtur 13 år, 3 måneder siden #161

  • Trond
  • Offline
  • Moderator
  • Innlegg: 125
  • Karma: 32
Jeg har ikke noe greie på kløv, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Du får jo små telt som har plass til både deg og hunden, og som veier mindre enn en fjellduk. Men om du ikke skal ha telt, så tror jeg nok at en fjellduk er den beste løsningen.

Du trenger ikke å betale så mye for en fjellduk. Jeg tror jeg ville bestilt duken fra Helsport HER
Om oppgitte mål hos Jerven stemmer er denne 17 cm bredere og 10 cm lengre enn den du linket til, og koster halvparten, ellers er de omtrent like.

Her er bruksanvisning til fjellduken
__________________
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen
Siste endring: 13 år, 3 måneder siden Av Trond.
  • Side:
  • 1
Moderatorer: Trond
Kopirett Villmark
Det tok 0.84 sekunder å laste siden